Ny handbollssäsong

Nu drar den nya säsongen igång, första träningsmatchen imorgon, träningsläger nästa helg och sen är det full rulle. Men som alltid inför säsonger så ska det tippas av alla möjliga och omöjliga människor, där vissa överhuvudtaget inte har någon aning om vad som hänt i de olika lagen. Vi blir tippade långt ner (9-11 typ) medan lag som Nacka, Kiruna och BK Söder tippas mycket högre upp. Många verkar ha missat att BK har tappat massa spelare i och med sitt samarbete med Bajen.
Även utvärderingar av förra säsongen dyker upp här och där, och jag har fått höra av en del motståndare hur dåliga vi var, och att vi inte kommer räcka till i ettan. Vänta lite, vann vi serien med 7 poäng? Då måste alla andra lag som vi slog vara ännu sämre, visst? Dock är detta citat bäst: "I slutet av säsongen hade damerna häng på serieledning med chans på uppflyttning." Som sagt, vi vann serien redan när det återstod fyra omgångar. Detta lag hade vi 12 poäng till godo på, jag vet inte om det var så nära att de gick upp. Men men, kul att ni är positiva iaf! Nu ska jag tippa ettan nästa år, så här tror jag det blir (men tänk på att jag inte är allt för insatt, men lite iaf):

1. Irsta HF U
2. G/T 76
3. IFK Tumba
4. Bodens BK
5. Avesta/Brovallen
6. Westermalms IF
7. Gökstens BK
8. BK Söder
9. Nacka HK
10. Tyresö HF
11. Kiruna HK
12. Stockholmspolisen IF

Vad tror ni om det?

Kommentarer
Postat av: Blomman

Låter bra kompis, mycket bra.

2007-08-12 @ 09:43:57
Postat av: P

Nopes, tror att BK Söder rycker upp sig och kommer före er. Annars låter det rätt troligt.

2007-08-12 @ 21:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0