Ideal hit och dit

Idag när jag var på väg hem från gymmet (YES, jag är så pass frisk att jag kan träna!) så slog tanken mig, varför strävar vi alltid efter att nå det vi inte har? Varför kan man inte vara nöjd med det man har och är? Vi vill ständigt förändra oss, det är alltid något som inte stämmer (detta gäller självklart inte alla, men jag tänker mer i allmänhet, och även efter vad jag själv tänker). Det handlar om träning, solarium, operationer, krämer och mat, och allt annat som kan tänkas förändra kroppen på ett eller annat sätt.

Jag fördömer självklart ingen bara för att man vill förändra sig, jag är precis likadan! Jag tränar för att få en starkare och snyggare kropp, är petig med maten för att inte gå upp i vikt, solar (inte för att bli brun, men för att jag får finnar när jag inte solar), och allt sånt där. Men jag tycker det är synd att de ideal vi haft och har inte är normala människor med ett BMI på 22-23. Ett sådant ideal skulle jag vilja ha.
Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0