Jag har blivit en A-människa.

Någon gång under det här året gick jag från att vara en typisk B-människa till att bli en A-människa. Jag har alltså inte längre en dygnsrytm på 26 timmar, utan mitt dygn är 24 timmar nu för tiden. Och det är inte bara positivt, för jag trivdes väldigt bra som B-människa. Kunna vara vaken länge på kvällen, sova länge på dagarna, det var underbart! Framförallt var det väldigt skönt på helgerna, att sova till 10-11. Men nu kan jag inte det längre. Igår däckade jag klockan 22, efter att ha tvingat mig se på tv. Och så vaknade jag kvart i åtta på morgonen. Och det är väl ganska bra egentligen att min kropp fungerar så här nu, eftersom jag börjar tidigt på jobbet. Men det är ändå inte så positivt, eftersom jag är förbannat trött hela dagarna. Jag vill bli B-människa igen! Någon som vet hur man vänder tillbaka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0