Har jag slagit mig?

Jag trodde aldrig jag skulle säga det här, men i en fråga tycker jag och Ebba von Sydow lika. Hur underligt det än låter. Vad det handlar om? Det kan ni läsa här.


Sedan vill jag passa på att gnälla lite över folk och fä. Snälla, lär er stava! Hur svårt kan det vara att lära sig hur många t ett ord har? Eller hur många n? När det ska vara ck, och när det bara är k? När det är e och när det är ä? Och snälla, sluta med särskrivningar. Det är fruktansvärt. Det är okej att stava fel på Nationalencyklopedin, det gjorde jag också förut, men ord som hade, prata, klänning, huvudvärk, det borde alla kunna? Det stavas inte hadde, pratta, kläning, huvudverk, inte heller på något av de andra tusen sätt ni skriver det på. Kom igen nu, så jäkla svårt kan det inte vara (jag har trots allt lyckats lära mig).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0