Lucia, Idol och födelsedag

Idag är det Lucia, och jag har sett ett luciatåg. Eller tåg och tåg, det var en bunt utklädda tjejer som stod och sjöng, det tågades inte så mycket. Men sanningen är den att det inte känns som lucia, det känns inte som jul, det känns inte som december. Jag vet egentligen inte vad det känns, allt är bara kaos och skit just nu.

Igår var det iaf Idol, och Kevin vann. Otippat. Han var bäst, vinnarlåten var bra och han gjorde den på ett underbart sätt. Första gången under Idol i år jag började gråta till en låt (det hände ju för två år sedan oxå, när Markus Fagervall var med).

Idag är det även Eriks födelsedag, grattis grabben! Och snäll som jag är sprang jag ner till Sleven imorse och köpte lussekatter och julmust, och väckte honom med frukost på sängen. Sedan spenderade vi morgonen framför tvn med lite mys, tills Erik skulle ge sig iväg till Norrland. Inte länge kvar tills han flyttar nu!

En sista sak, är inte vinnarlåten i Idol väldigt lik "Nothing gonna change my love for you"? Det tycker jag! Avgör själva..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0