Tack Pressbyrån!

Igår så fick jag två trisslotter av min syrras killes pappa, vi brukar alla få det av honom i julklapp. Och grym som jag är så vann jag 50 kr på båda (25 x2, det var sånna där dubbellotter för er som har koll), så alltså vann jag 100 kr. Tänkte då hämta ut de pengarna när jag var och handlade idag, så jag smet in på Pressbyrån. Och fick 200 kr av tjejen i kassan. Fråga mig inte hur hon hade räknat, men 100 kr för mycket fick jag och inte en chans i himmelen att jag gnällde över det. Jag vet att det är en sån här samvetsfråga, men jag säger inte till när jag får för mycket pengar i stora affärer/affärskedjor, de tjänar så mycket pengar ändå. En annan grej om jag handlar i en liten butik/kiosk eller så, då kan jag säga till.

However, tack vare Pressbyrån unnade jag mig lite extra godis också. Trots att jag inte ska. Men jag ska sluta, jag lovar. Ska kirra nytt gymkort också på ett annat ställe nu när det gamla gått ut, och börja löpträna ordentligt så fort foten blivit bra. Inte sprungit på sju(!) veckor, gissa om jag har ångest? Skoja inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0