Wish you were here

Vet ni, jag skojade bara när jag sa att jag var stensäker på att jag hade halsfluss. För det är såklart att jag inte har halsfluss, det fattar ju vem som helst. Nejdå, farbror doktorn tyckte däremot att det liknade influensan istället, och ordinerade mig sängliggande ett par tre dagar plus en fin penicillinkur. Hur i helvetet jag kan ha fått flunsan trots att jag vaccinerat mig mot det vet jag inte, det visste inte han heller. Helst hade han velat att jag vore sjukare än vad jag var (hosta, ont i bihålorna, snuva osv.) eftersom han ville få det till lunginflammation, men så bra fick han inte ha det. Flunsan verkar det vara kort och gott, för första gången någonsin (det året när jag tagit det säkra före det osäkra och vaccinerat mig).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0