Fortfarande hemma

Jag har inte kommit iväg än, börjar ju inte träna förrän vid halv sju så varför skulle jag åkt? Känns lite väl tidigt va. Däremot har jag varit duktig idag och sökt typ en miljon jobb (känns det som), men jag lär ju inte få nåt av de jag vill ha. Det brukar ju inte bli så. Men det är väl inte hela världen egentligen, eftersom jag drar till Asien om mindre än sju månader (love that!) och sedan flyttar jag nog, troligtvis, nästa sommar. Så jag skulle bara behöva stå ut med trappspringandet i sju månader till, och det klarar jag väl.
Jag vet att jag är lite hemlig med vad jag tänkte plugga, men så är det. Den ena utbildningen (den jag VERKLIGEN vill komma in på) måste man göra lämplighetstest och sånt för, och jag är riktigt nervös för att misslyckas. Man får nämligen bara göra testet en gång. Men skulle jag lyckas komma in och sen gå klart utbildningen har jag garanterat jobb, antingen i Sverige eller utomlands. Inom ett yrke där snittlönen i Sverige är 42000, utomlands är den ännu högre. Så då skulle jag bli rik oxå (det ingår ju i min framtidsplan).
Vad den andra utbildningen är? En rolig en tror jag, passar bra som en reservplan. Och så kan jag jobba med något jag tycker om, kanske utomlands till och med.

Hmm, morgondagens planer? Jobba, träffa Ola, sola, bada, träna. Ja, något sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0