Minnen

Alla har vi väl musik som påminner om olika stunder, olika personer, olika upplevelser. Jag har en uppsjö med sånt, t.ex. Hey baby som är en klassisk handbollslåt, jb och sfg som Patrik "tvingade" på mig, The way i are som gick hela förra sommaren, och min och Bloms låt - Vill ha dig - som vi har sjungit tillsammans på otaliga singstarkvällar. Håkan har jag lyssnat på i evigheter (känns det som) och han får mig alltid på ett så underligt humör. Vissa låtar gör mig glad, andra kan jag gråta av. Musik påverkar mig otroligt mycket, jag skulle aldrig klara av ett liv utan musik.
Ni vet oxå hur musik kan få en att tänka på en speciell person, utan att låten i sig och personen egentligen inte har något gemensamt? Som Jonas Brothers: You Just Don't Know It, som får mig att tänka på honom. Men det är inte så konstigt egentligen, det förstår ni som hört låten.

För att tala om något helt annat, jag har nu insett att jag måste införskaffa i glasögon igen. Har inte använt det på ett par år, men nu är det dags. Crap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0