Ontontont

Idag krockade jag nästan med en jäkla kärring. Cyklade till centrum för att hämta ett paket, och det var när jag skulle hem det hände. Jag skulle svänga in i en tunnel, och när jag svängde såg jag att tanten cyklade där inne  i tunneln (mitt i, hon höll varken höger eller vänster) så jag höll helt enkelt höger för att inte krocka. Tänkte att hon kanske skulle svänga till sitt höger för att ge mig lite mer svängradie, men icke sa nicke. Hon fortsätter cykla mitt i vägen, och börjar dessutom svänga åt mitt håll när jag kommer! Vilket resulterar i att jag får svänga cykeln riktigt ordentligt, men inte hjälpte det och jag fick hennes pedal längst mitt ben och har nu riktigt ovackra sår och blåmärken på benet. Hon ojade sig lite över cykeln, men jag struntade i henne och cyklade därifrån i all ilska. Och jag som hade tänkt att ha shorts på mig idag, får se hur det går.

Nu tänker jag vara lite arg ett tag, och sen ska jag till stan och träffa Blom och twins, köpa lite träningskläder (skatteåterbäringen kom idag, tack så mycket!) och sedan vidare till S:t Erikshallen för lite avslutning. Imorgon ska jag spendera dagen hos Blom, hon måste packa det sista eftersom hon åker på fredag. Dit kommer även älskade Lisen, hon kommer ju hem idag! Härliga härliga tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0