Överbetald idiot!

Helt jävla ärligt, kan postens VD vara värd 900 000 i månaden? Det är helt jävla galet ju! (ursäkta svordomarna, men jag är inom samma bransch och då lackar man, iaf med tanke på vad jag tjänar) Det som irriterar mig mest är det faktum att posten är statligt, vilket alltså någonstans betyder att det är jag som betalar. Det skulle kunna vara okej om det var en VD på ett stort privat företag som tjänade denna summa, men en VD på ett statligt företag? Jag kan inte smälta det. Tyvärr.

(Han tjänar alltså drygt 5600 kr i timmen. På tre timmar drar han in lika mycket som jag tjänar på en månad. Det han tjänar på en månad tar det mig nästan 5 år att dra in. Orättvist?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0