Bajs

Jomenvisst, vi förlorade igen. Det börjar bli en dålig vana det här.. Men trots allt så spelade vi bra, men motståndarna var bättre idag. Och så hade de domaren med sig lite väl ofta (för 11 straffar var de inte värda!).

Läste även ett referat av matchen, och kan säga att det är lite orättvist skrivet. För enligt denna så gjorde jag alltså 12 räddningar under matchen, vilket är oehört dåligt. Men enligt min lagledare (som för statistik) hade jag 13 räddningar i första halvlek. Så länge jag inte gick -1 räddning i andra halvlek, så skulle jag vilka säga att Maria räknat fel, väldigt fel (för jag gjorde minst 10 räddningar i andra, det vet jag med säkerhet). Och att vi sedan skulle göra många av våra mål tack vare dålig inställning hos Irsta, det vet jag inte om jag håller med om. Att vi förlorar med nio mål är inte okej, men Irsta var bättre än oss idag. Jag skulle nog vilja säga att Irsta är det bästa laget i vår serie, och trots att siffrorna kanske blev lite stora tillslut så tycker jag vi spelade bra i större delen av matchen. De hade lite flyt med att få de tveksamma domsluten med sig, och får man 11 straffar mot sig är det inte roligt. Det känns lixom hopplöst att försvara sig, när moståndarna får med sig allt i tveksamma situationer.

Nu ska jag sluta älta, och njuta av att ha handbollsledigt nästa helg. Det är jag värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0