I need you

Jag har insett vad som fattas i mitt liv. Det är inte kärlek, det är inte pengar, det är inte nöjen, utan det är en annan människa.
Jag behöver någon som förstår mig, som orkar med mig. Någon som lyssnar när jag vill prata, som pratar när jag vill lyssna, som man kan vara tyst med utan att det blir pinsamt. Jag behöver någon som inte blir rädd när jag bryter ihop, och som vet när jag behöver tröstas och när jag behöver vara ifred. Jag behöver någon som kommer över med en stor burk Ben & Jerry's, och som sedan äter upp hela tillsammans med mig. Någon som jag vågar lita på och vågar berätta mina djupaste hemligheter för, någon som jag kan ringa till mitt i natten utan att det gör något. Jag behöver någon som jag kan spendera fredagskvällen med i soffan, eller som jag kan shoppa med i timmar. Någon jag kan hålla om när jag är kramig, någon som köper hostmedicin till mig när jag är sjuk, någon som vet vilken min favoritfilm är. Någon som låter mig lyssna på Håkan Hellström i timmar, trots att denne kanske inte tycker det är världens bästa musik.
Jag behöver någon som Patrik helt enkelt.

Eller så behöver jag Patrik.

Kommentarer
Postat av: Blom

Hjärtegos! Jag saknar dig, mycket! Men jag kommer hem snart och är hemma en vecka, då ska vi hänga varje dag!

2008-10-10 @ 19:12:19
Postat av: Patrik

Snart snart snart!

2008-10-11 @ 09:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0