Hua, skomani

Pratade med Erik om vad jag ska ha med mig för kläder när jag åker till honom, jag ska trots allt till Norrland. Inte riktiga Norrland, men väl Norrland (riktiga Norrland är där min mormor bor, där vart solen aldrig går upp på vintern och aldrig ner på sommaren). Tydligen så ska dom ju faktiskt ha 5-9 grader i påsk, det tyckte han var nästan som sommar. Hallå, vi ska ha uppemot 20 ju! Ska jag lämna det varma? However så kom frågan om skor upp, vad ska jag ha för skor? Tänkte eventuellt köra på nåt av de nya jag köpt, kanske mina älskade tygisar.. Våren har knappt börjat och jag har köpt två par skor, faktiskt lite lite för att vara jag. Tycker jag.
Erik däremot tycker jag är skogalen. Han konstaterade att han äger sex par, ett par finskor, ett par träningsskor, ett par vinterskor, ett par fotbollsskor och två par vardagliga skor. Vilket jag tycker är väldigt lite, men han tycker är lagom. Så han tyckte jag kunde räkna mina skor, för att se vem som har en rimlig mängd. Jag kan säga så här, när jag var uppe i trettio slutade jag räkna, då fick jag ångest! Det enda positiva är att jag iaf har använt nästan alla par någon gång... Men jag borde kanske rensa lite bland dom. Typ sälja eller kasta. Men jag har svårt för det, separationsångest kallas det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0