72 dagar kvar

Jag glömde berätta om en av de skönaste kommentarerna idag. Vi var i Rågsved och delade kataloger, Rågsved är typ södra Stockholms Rinkeby så det bor rätt mycket invandrare där. Så vid ett höghusområde (som tydligen var det mest invandrartäta i hela området) frågade jag hur många kataloger vi skulle lägga vid varje port, varefter den ansvarige svarar: "Äsch, det spelar ingen roll, men typ 25. Fast egentligen skulle vi inte behöva lämna några, ingen här kan läsa ändå så".

Vadå fördomar? Det roligaste var att jag precis innan sagt "Vem läser telefonkatalogen överhuvudtaget? Framförallt, vem här vet ens vad en telefonkatalog är?"

Vadå fördomar? Ajjabajja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0