Fredag fredag, härliga fredag

Helt otroligt skönt med fredag, trots att jag (och alla andra på jobbet) gått runt hela dagen och trott det var måndag. Upp och nervänd vecka har det varit, minst sagt. Massa skitkataloger, H&M och Ellos, vilket gav min post en totalvikt på drygt 400 kg. Men nu är det ledigt i fyra dagar, skönt!
En ny grej vi börjat med på jobbet är schema, förrut har vi jobbat tills vi varit klara, vilket kunnat bli tolv eller halv sex. Sen har dom lixom kvittat tiden (vi har haft "ordinarie" tid mellan 7-15.30), så om man en dag slutat 14.30 och nästa 16.30 så är det jämnt. Om ni fattar. Nu däremot så kan de inte göra så längre, vilket innebär att om det på mitt schema står 14.30 och jag jobbar till 14,45, så får jag 15 mins övertid. Som ett normalt jobb. Och idag stod det 14.45 på schemat, och jag slutade 15.25, och jag fick 40 mins övertid (i vanliga fall skulle jag inte fått det, eftersom jag slutade innan 15.30). Najs shit, jag tror jag gillar det här nya systemet, jag kommer håva in stora pengar på övertid.

However, så åkte jag och kirrade nytt gymkort efter jobbet, och billigt blev det. Tack vare lite jobbrabatter och så så kostar det bara 200 kr/månaden, bra pris! Gymmade lite ben också, tog i så jag nog inte kommer kunna gå imorgon, men det gör inget. Imorgon ska jag sola och gymma lite armar, och på måndag ska jag börja med LCHF-metoden. Dvs inga kolhydrater, massa proteiner och fett. Wish me luck, det kommer behövas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0