Nej, ingen rubrik idag

Eftersom att det är fredag, det inte regnar och jag inte är dödstrött vill jag helst inte gnälla. Så jag ska inte göra det, så mycket. Jag måste bara gnälla lite, om mitt öga som börjat fucka igen. Jag har ju fått en vagel, och efter det så har hela jäkla ögat blivit irriterat. Så det ser ut som jag har ögoninflammation, igen. Kul!

Men skit samma, jag mår bra ändå. Skönt att springa också, det regnade ju inte så jag drog en runda runt Stadshuset och det gick ju rätt bra det också. Lite ont i benhinnorna efter lite för mycket hopprepshoppande de senaste dagarna, men det var överkomligt.
Måste i sammanhanget även kommentera Claes Runheims krönika i senaste Runners (nej jag köper den inte, jag "får" den på jobbet). Den var så jäkla sann! Det handlade om känslan man har efter ett löppass, hur jäkla nöjd man känner sig. Efter något annat (han refererade till en golfrunda, jag väljer en handbollsmatch) så kan man ha varit grym men det finns alltid något man stör sig på, något man kan ha gjort bättre. Så är det inte efter en löprunda. Då är man mest glad över att man gjorde det, det är en sjukt skön känsla i kroppen. Man är nöjd med sig själv helt enkelt. Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0