En regnig midsommar

Tidigare idag var jag ute och sprang, skulle prova på 40 min löpningen på hög puls. Och shit vad bra det gick, iaf de första 10. Efter 20 var jag riktigt trött och efter 30 kunde jag inte längre andas, min jävla astma ville helt plötsligt göra sig påmind så det var bara att sätta sig på huk och försöka få tillbaka luften. Så en sak lärde jag mig idag, jag ska inte springa i skogen! Hur jag kan ha missat det efter att ha fått astmaproblem varje gång jag sprungit i skogen vet jag inte, men jag tror ju att det ska vara mycket bättre de här gången.. Men men, nu har jag kommit överrens med mig själv om att jag inte mer ska springa den rundan.

Imorgon (eller ikväll om jag orkar) blir det en av de lite roligare löpturerna, hur roligt det nu kan vara att springa, en 10-10-10-runda. För er som inte vet vad det är så ska man först springa 10 min i ett hyfsat tempo, sen 10 min på 90-95% av max, och sen jogga lugnt i 10 min. Den har jag sett fram emot faktiskt! Ska även försöka hinna med ett Tabata-gympass på förmiddagen, och ett solariebesök. Det är skönt att vara ledig!

Avslutar med lite nostalgi, det regnade trots allt förra året också när vi spelade handboll. Och en tanke, tänk om det aldrig mer blir vi?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0