Några tankar på fredagskvällen

Vem har bestämt att helgen bara är två dagar av veckans sju? Varför spöregnade det när jag var ute och sprang idag? Och varför slutade det när jag kom hem igen? Vem är så smart att man sätter en jacka i torkskåpet utan att titta om det ligger lipsyl eller iPods i fickorna först? Varför är denna sommar ingen sommar utan en höst? Kommer hösten då vara sommar? Och kommer vintern vara vår? Och våren vinter? Varför har jag inte tagit tag i mina körlektioner än? Kan någon ge mig en spark så jag kommer iväg till körskolan nu? Kommer handbollsturneringen bli en flipp eller flopp? Är det en bra idé av mig att fortsätta träffa honom? Eller kommer jag krossa hans hjärta igen? Ska jag strunta i att åka till Finland i midsommar? Kan jag få den lägenhet jag nu tittat på? Varför finns vi?

Många frågor, få svar. Livet är bra knepigt ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0