Jag har bestämt mig (tror jag)

Hörrni därute, jag kom fram till en sak igår. Handbollen funkar inte så som den är just nu. Jag vill tillbaka till den där tiden när jag tyckte handboll var det roligaste som fanns, den tiden när jag hade ångest över att missa en handbollsträning. Jag vill inte att det ska vara som det är nu när jag blir grinig över att jag behöver spela match. Därför kommer jag inom en snar framtiden (den här veckan eller nästa) säga tack och hej till handbollen. Jag ska skrivas över till mitt gamla lag men jag har redan sagt att jag inte kommer spela särskilt mycket under resten av säsongen, utan mest finnas till hands om jag behövs. Träna handboll kanske en-två dagar i veckan och istället fokusera på att få min kropp och mina vader bra, ska boka in en tid hos doktorn för att se om jag verkligen behöver operera vaderna, och i så fall försöka få in den operationen snarast möjligt. Sen när kroppen och framförallt huvudet mår bra, då kan jag börja spela handboll igen. Var vet jag inte, men jag har mina aningar..

Vet ni hur skönt det känns att ändå ha bestämt sig? Men nu är det bara den stora biten kvar, att ta det med tränaren, styrelsen men framförallt med laget. Något säger mig att det kommer bli ett par sura miner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0