Kyrkovalet

Jo jag tänkte, hur många röstade egentligen i kyrkovalet igår? Det var inte så många va? Jag har inte fattat grejen med kyrkoval, jag anser att kyrkan ska vara opolitisk. Om den nu ska finnas alls dvs. Jag röstade inte igår, inte för att jag inte bryr mig (det gör jag visserligen inte..) utan för att jag inte fick rösta. Jag är inte med i Svenska kyrkan och vi utbölingar får inte rösta. Vilket som sagt var gjorde detsamma.

Men ändå, det känns jäkligt skumt att rösta politiskt i kyrkovalet. Vad handlar det om då? Kyrkoskatten, äktenskapsrätten osv? Jag har inte förstått det där valet alls, det är alldeles för oklart tror jag för att folk ska kunna ha en åsikt om det, om man inte är grymt insatt dvs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0