She wears high heels I wear sneakers

Det är inte ofta jag flippar ur på jobbet, jag brukar vara den lugna och sansade, men idag tappade jag det (lite iaf). Vi ska under hela september köra "eget race", vilket betyder: gör ditt och gå hem. Så idag gjorde jag mitt (jag hade dessutom dubbelt så mycket som många andra), sen hjälpte jag en annan för att vara lite snäll, och sen hade jag tänkt gå hem som några andra fick göra. Då blir jag tillsagd att fixa en av "chefernas" del också, bara för att han inte hann/orkade! Sånt gör mig förbannad, jag får alltid göra en massa extra för att andra är lata. Men som vanligt går ilskan bara ut över mig själv, jag skulle ta ut min ilska över en tom låda som tydligen var en låda full av kataloger, och min stortå fick ta smällen. Och skoja inte att folk blev chockade över den långa harang svordomar som kom sen, jag är som sagt var inte den som brukar låta allt för mycket på jobbet.
Sen tog jag saken i egna händer och satte några andra på att göra det jag blivit tillsagd att göra ("chefen sa att du skulle göra det här"), själv åkte jag iväg och tränade med motiveringen: Dom kan säga vad dom vill för jag slutar ändå på fredag!

Det kommer verkligen bli grymt skönt att slippa dessa idioter, även om det bara är för två månader. Men nu när jag ändå är uppe på huvudkontoret ska jag försöka få mig själv oplacerad till ett annat kontor (eftersom det dykt upp saker som gör att jag kanske inte kan börja plugga till våren), jag vill inte tillbaka till detta ställe. Och det lär inte vara allt för svårt, min ex-chef ger mig goda vitsord bara jag ber honom om det. Det var trots allt tack vare honom jag fick mitt nya, fina jobb.


Kommentarer
Postat av: Micke

Sehr gut, that's hur we borde make it!



Har för övrigt troligen anmält mig till Hässelbyloppet nu :)

2009-09-23 @ 16:40:00
URL: http://fortitude.blogg.se/
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Hej! fin blogg!!!

Tävlings sugen?

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-09-23 @ 17:26:49
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heej. Du verkar vara en grym tjej med en underhållande blogg. är de okej om jag länkar dig till mitt inlägg på tips på privatbloggar?

2009-09-23 @ 17:34:15
URL: http://martina86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0