You took something perfect and painted it red

Trött, tröttare, jag? Oh yes! Är på sånt där konstigt flummigt humör, har en sorts glädje i kroppen samtidigt som jag är övertrött och grinig. Svårt att förklara helt enkelt. Men nu är det helg, det tackar vi för!
Insåg att jag också överdrev lite om våra arbetstider igår. Vi har inte 50-timmarsveckor, vi jobba bara 47,5 timmar, vi har ju trots allt en halvtimmes lunch varje dag. Men jag räknar det som jobb, för man äter i 10-15 min, pratar jobb hela tiden och fortsätter jobba sen. Så då blir det 10-timmarsdagar ändå. Förstå, vi ska jobba 130 timmar på 13 dagar, det är sjukt! Men nu verkar det inte bli så ändå, eftersom all volym nästan försvann idag. Så nästa vecka slipper vi nog jobba till 17 varje dag, det blir förhoppningsvis mycket tidigare än så. Och det hoppas vi på, för mina ben håller på att gå sönder.

Nästa helg kommer hjärtat upp till Stockholm, längtar! Då ska vi röja hela helgen, fira att jag slutar på skitjobbet och börjar det nya, fina jobbet. Jag har iaf fått en ny, fin titel, går från att vara "cityman" till "market assistant". Sånt gillar vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0