Snart är det dags..

Hörrni, har ni tänkt på att det är val snart? Det är rätt svårt att missa va? Jag har iaf bestämt mig för vad jag ska rösta på. Det var inte direkt ett svårt val om man säger så, jag är ju på det klara om vilken sida jag tillhör.

Häromdan blev jag stoppad på gatan av en vänsterpartist som ville värva mig. För det mesta brukar jag bara säga tack men nej tack och gå förbi, men den här gången tänkte jag att jag skulle jävlas lite. Så jag frågade helt enkelt vad Vänstern kunde göra för mig, om jag nu bestämde mig för att rösta på dom. Svaret blev: Vi tänker göra det lättare för unga att få jobb och bostad, och detta ska finansieras genom skattehöjningar. Sen vill de förbjuda privatiseringar, ta bort betyg i skolan och införa 6 timmars arbetsdag. Då skrattade jag bara och gick därifrån, för det där är bara löjligt.

Jag har jobb och bostad, varför ska jag då rösta för en skattehöjning? Jag har sen jag började mitt jobb för två år sedan höjt min månadslön med ca 3000 kr, men jag får ut nästan 6000 mer varje månad tack vare skattesänkningar. Jag är för privatisering av vård, skola, företag osv, eftersom jag anser att en större konkurrens bidrar till ökad kvalité. Betyg i skolan, ska vi ens ta upp det? Betyg är bra, det ska vi börja med så tidigt som möjligt för att kunna fånga upp de som inte når kraven! Och 6 timmar arbetsdag skulle vara skitbra, men det funkar inte i verkligheten. Ett företag som mitt skulle gå omkull direkt, vi har helt enkelt inte råd. Vi klarar knappt av 8 timmars arbetsdag, det är inte ovanligt att jag jobbar 10-12 timmar om dan.

Men vill ni ha ett samhälle där fler går på bidrag, fler inte klarar kraven i skolan, ett samhälle där det inte är okej att vara lite bättre, då kan ni rösta på vänstern. Jag kommer inte göra det, det är ett som är säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0