Hej kräkis!

I Stockholm har vi något som heter pendeltåg. Pendeltågen sköts att ett företag som heter SL, med hjälp av Banverket. SL och Banverket har en förmåga att fucka up på vintern, när snön och kylan kommer. Som igår. Jag skulle åka den korta sträckan Farsta Strand-Älvsjö, som normalt tar 6 min, men igår tog det mig 59 minuter. 6 minuters resande, 53 minuters stillastående mitt ute i skogen. Trasigt tåg, tågkö och växelfel var anledningen. Härligt! Jag vill ha sommar. Fast då är det ju solkurvor. Men det kan jag ta.

Hur som så åkte jag först upp till syster, lämnade av julklappar och sen vidare till IKEA. Och där brändes det pengar som vanligt. Sen en sväng till Skärholmen, köpte lite prylar och nya kuddar och täcken. Hade fått presentkort på sånt av älsk i julklapp, så då var det bara att shoppa loss. Mys. Sen blev det middag innan vi åkte hem till hjärtat och skruvade ihop hans nya matbord. Fint!

Kvällen avslutades dock med att jag började spy, och dagen har fortsatt i samma anda. Vinterkräksjukan? Kan vara! Inget jobb för mig idag eller imorgon, och det lutar nog åt att jag är hemma på torsdag oxå. Vill gärna vara frisk på nyår. Som jag förövrigt har ångest över, fira med älsk och folk jag inte känner eller med Blom och folk jag känner? Svårt val!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0