Mitt sk immunförsvar är som bortblåst

En gång i tiden var jag frisk som en nötkärna. Nu för tiden är jag sjuk mest hela tiden, vilket är lite konstigt eftersom jag rör mycket på mig, äter någorlunda bra, är ute mycket och sover hyfsat mycket. Jag förstår mig inte alls på det här. Var hos farbror doktor idag eftersom jag mår riktigt jävla dåligt och hoppas på att få lite medicin (typ penicillin som brukar döda det mesta), men då fick jag reda på att jag minsann har luftrörskatarr och stämbandsinflammation, båda är orsakade av virus och då hjälper inte penicillin. Så då får jag istället gå hemma ett par dagar till och hoppas på att bli bättre. Vilket kan ta upp emot en månad. Jippie. Dessutom smittar jag rätt mycket så jag ska helst inte vistas bland folk heller. Så jag ska alltså sitta inne i en månad och vänta på att bli frisk. Stor chans! Redan imorgon har jag planer på att ta mig in till stan, måste köpa födelsedagspresent till A (vad i helvete kan man köpa till någon som redan har allt? Va? Hjälp!), och nästa vecka ska jag på kurs. Jag orkar verkligen inte ligga död i sängen längre. Jag får köra på samma gamla metod, ett par alvedon och sen är jag fit for fight!

Btw, jag råkade köpa blommiga tygskor idag. Tycker det är dags för våren att komma då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0