Och ja, jag har faktiskt ont

Veckan innan nyårsafton kände jag av mitt knä, det var lite ömt och stelt men eftersom jag trodde jag inbillade mig struntade jag i det. Två dagar senare släppte smärtan på och jag kunde knappt gå. Eller gå kunde jag, problemet var att jag inte kunde böja på knät utan var tvungen att gå runt som om jag var stelopererad. Så det var bara att pallra sig till doktorn eftersom jag inte kunde jobba, en inflammation i knät var diagnosen och kryckhoppning i fem dagar rekommendationen. Plus massa piller. Nu såhär två veckor senare jag har fortfarande ont, läkaren säger "vila så går det över" vilket är jäkligt frustrerande då det inte alls går över. Men ett steg framåt har jag kommit, om det inte är bra om en vecka skickas jag på röntgen. För det kan "kanske" vara något annat fel i knät.

Det som jag däremot blev jätteförbannad över var min chefs kommentar: "lägligt att bli sjukskriven när du ska flytta.." Vem i helvete säger så? Okej, jag förstår att man kan bli misstänksam om det är någon som brukar sjukanmäla sig istället för att ta ledigt, men jag har aldrig gjort det! Idiot säger jag bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0